10 Kasım 2013 Pazar

Kuantum Bilgisayar - Quantum Computing

Kuantum bilgisayar

 Bir kuantum bilgisayar gibi süperpozisyon ve veri işlemleri gerçekleştirmek için ayırt edici kuantum mekanik olayları doğrudan hesaplamak için kullanılan bir cihazdır.
Klasik (veya geleneksel) bilgisayarda bir veri, bilgi bit olarak saklanır, bir kuantum bilgisayarda ise qubits (kuantum bit) olarak saklanır.
 Kuantum hesaplama temel prensibi kuantum özelliklerini temel veriler için kullanılabilir olduğunu ve bu verilerle kuantum mekanizmaları geliştirip, işlemleri gerçekleştirmek için yapılmıştır. Kuantum bilgisayar henüz emekleme aşamasında olmasına rağmen, deney kuantum hesaplama işlemleri qubits çok az sayıda bilgisayarda çalıştırılır.
 Teorik ve pratik alanlarda araştırma çılgınca bir hızda devam ediyor. Birçok ulusal hükümet ve askeri finansman kurumları şifreleme gibi sivil ve ulusal güvenlik amaçlı kuantum bilgisayarlar geliştirmek ve kuantum bilgisayar araştırmalarını desteklemektedir.  Büyük ölçekli kuantum bilgisayarlar inşa edilip, bunlar katlanarak hızlı mevcut klasik bilgisayarların (örneğin Shor algoritması için) bazı sorunlarını çözmek mümkün olacaktır
 Kuantum bilgisayarlar, transistör dayalı DNA bilgisayarlar ve geleneksel bilgisayar gibi diğer bilgisayarlardan farklıdır.
 Bu optik bilgisayar gibi bazı bilgisayar mimarileri elektromanyetik dalgaların klasik süperpozisyon kullanabilirsiniz, ancak dolaşıklık gibi bazı özel kuantum mekanik kaynaklar olmadan, kuantum bilgisayarlarda hesaplama hızı  potansiyeli azalmaktadır. Kuantum bilgisayarlarının Tamsayı çarpanlara ayırma gücü sadece birkaç asal sayılar (örneğin, iki 300 haneli asal ürünleri) ürünüdür Büyük tamsayıları için sıradan bir bilgisayarla hesaplama yapmak olanaksız olduğuna inanılıyor.
 Buna karşılık, bir kuantum bilgisayar daha verimli bir şekilde faktörleri bulmak için Shor algoritması kullanarak klasik bilgisayarlarda bu sorunu çözebilir.
 Bu yetenek bir kuantum bilgisayar bir polinom zaman (tamsayı bit sayısı olarak) sorunun çözümü için algoritma olacağını anlamda, kullanımı bugün şifreleme sistemlerinin şifrelerini kırmaya izin verecektir.
 Özellikle, popüler bir ortak anahtar şifrelere en RSA formları dahil olmak üzere faktoring tamsayıdan zorluk oluşmaktadır.
 Bu güvenli Web sayfaları, şifreli e-posta, ve diğer birçok türde veri korumak için kullanılır.
 Bu Breaking elektronik gizlilik ve güvenlik için önemli etkileri olurdu.

 RSA gibi bir algoritma güvenliğini artırmak için tek yolu anahtar boyutunu artırmak yeterince güçlü kuantum bilgisayar oluşturmak ve kullanmaktır.
 

0 yorum:

Yorum Gönder